24-01-2020 - prepiris
25-01-2020 - Costabona des de Espinavell
25-01-2020

Sortida ràpida per fer el Pic de la Mina en un dia lleig i núvol amb visibilitat regular, poc fred i poc vent.
Les altes temperatures han transformat molt la neu humitejant-la. Durant la pujada ja es veia a venir que per baixar, massa bona no seria.
Per afegir uns metres addicionals a aquesta clàssica hem sortit des del poble seguint el torrent paral·lel a la carretera i la pista verda "le rotour". Anàvem darrera uns nois equipats amb esquís HAGAN i hem deixat que obrissin traça.
A sota el coll ja a l'estació superior, ens hem desviat cap al llom carener per sortir de les pistes i pujar més tranquils. Hem desistit de fer el flanqueig a la dreta sota el tram costerut que comunica amb el plató del coll sobre el darrer remuntador. Un grup nombrós que estava dubtant també ha desistit ja que la pala estava molt carregada. Els butlletins de Meteofrance marcaven 4 per sobre els 2000 metres. Hem arribat dalt del cim amb els esquís als peus, cosa poc habitual amb la sempre característica rocosa part final amb poca neu.
La baixada, com temíem, no ha estat bona i la neu pesada encarrilava en cada gir.
Molta neu caiguda que farà una bona base garantint les sortides durant uns quants dies. Malauradament, la qualitat de la neu ha baixat moltíssim. No hem detectat activitat d'allaus